Belgia, Niemcy, Holandia - wybierz podróż busem

się nie tylko do Niemiec, ale także do Francji czy do Holandii lub też innych europejskich krajów. Te kierunki są szczególnie popularne z uwagi na to, że sporo osób wybiera Niemcy czy Holandię jako swoje miejsce pracy. Proponowan

Belgia, Niemcy, Holandia - wybierz podróż busem

Transport busem w miejsce pracy

Wiele firm transportowych decyduje się na świadczenie zagranicznych usług, jeśli chodzi o transport busem. Możemy więc za pomocą busów dostać się nie tylko do Niemiec, ale także do Francji czy do Holandii lub też innych europejskich krajów. Te kierunki są szczególnie popularne z uwagi na to, że sporo osób wybiera Niemcy czy Holandię jako swoje miejsce pracy. Proponowane tam zarobki są bardzo atrakcyjne, wobec czego chętnych na takie wyjazdy nie brakuje. Transport busem jest jedną z bardziej opłacalnych opcji przejazdu osób do pracy za granicę. Nic więc dziwnego, że spora część pracowników udających się za granicę korzysta z oferty dotyczącej przejazdu busami.


Historia konstrukcji autobusu

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech. Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto. Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900. Wykonywano wtedy m.in. podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji


Pierwszy wyjazd do pracy za granicę

Większość osób udających się po raz pierwszy do innego kraju w celu zarobienia większej ilości pieniędzy niż jest to możliwe w Polsce, decyduje się na wspólny wyjazd z innymi pracownikami. Szczególnie w przypadku dalej położonych krajów europejskich takich, jak na przykład Szwecja ma to spore znaczenie. Warto udać się w podróż z innymi pracownikami, gdyż dzięki temu możemy dowiedzieć się co nieco o panujących tam warunkach, poznać podstawy języka czy też uzyskać informacje o tym, jakie zadania będziemy tam wykonywać. Większość firm zajmujących się zatrudnianiem polskich pracowników za granicą umożliwia im wspólny transport busem, gdyż jest to nie tylko najtańsza forma transportu, ale także opcja, przy której mogą się poznać i udzielić informacji szczególnie początkującym pracownikom.