Istota badań statystycznych dla farmacji

Dodane: 10-10-2016 11:22
Istota badań statystycznych dla farmacji statystyka do prac naukowych

Statystyka w farmacji ? oferta badań

Jakie usługi oferują firmy zajmujące się badaniami statystycznymi dla farmaceutyki? Są to przede wszystkim różnego rodzaju analizy. W zależności od potrzeb klienta firma oferująca usługi w tym zakresie może oczywiście trochę się dostosować. Możemy jednak wyróżnić najważniejsze badania statystyczne dla farmaceutyki, które są najchętniej wybierane przez klientów. Należą do nich przede wszystkim analizy dotyczące badań klinicznych czy edukacyjnych.

Bardzo często analizie poddawane są także działania marketingowe podejmowane przez firmę a także inne analizy danych. Takie działania mogą pomóc przede wszystkim w optymalizacji przedsięwzięć podejmowanych przez firmę farmaceutyczną.


Wikipedia i farmacja

Farmacja, nauki farmaceutyczne ? zespół nauk o lekach, a także nazwa kierunku studiów w szkołach wyższych. Nazwa pochodzi od wyrażenia ph-ar-maki, które w starożytnym języku egipskim znaczyło kto zapewnia bezpieczeństwo1.


Ekspozycja muzealna w Pracowni Historii Medycyny i Farmacji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku
Farmacja zajmuje się zarówno lekami syntetycznymi, lekami biologicznymi, jak i pochodzenia naturalnego, oraz składnikami kosmetyków oraz żywności. Farmacja wykładana jest na wydziałach farmaceutycznych wyższych uczelni medycznych w ramach studiów jednolitych magisterskich trwających w Polsce 5,5 roku.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Farmacja


Statystyka ? potrzebna do sprawnego działania firmy farmaceutycznej

Badania statystyczne w farmaceutyce są wbrew pozorom bardzo przydatne. Pozwalają one na uzyskanie sporej ilości informacji odnośnie tego, jak sprawnie funkcjonują na rynku wprowadzone do sprzedaży produkty, jak wielkie jest zapotrzebowanie wśród klientów i w którym kierunku konieczne jest wykonywanie dalszych badań naukowych nad nowymi lekami.

Dodatkowo, takie badania przeprowadzane przez specjalistów od statystyki mogą nam pomóc w sprawdzeniu skuteczności wprowadzonych już kampanii, na przykład dotyczących marketingu i innych działań prowadzonych przez firmę farmaceutyczną. Stąd też istnieje konieczność regularnego przeprowadzania badań tego rodzaju. Pozwalają one na monitorowanie wykonywanych działań cykliczne, co może mieć spory wpływ na ich skuteczność.