Mechanika pojazdowa i jej ciemne stron

właściciel samochodu był przynajmniej raz ze swoimi czterema kółkami u mechanika z jakąś drobną usterką, która okazała się bardzo droga w naprawie. Niestety plagą niektórych warsztatów samochodowych jest to, że przy naprawie jedn

Mechanika pojazdowa i jej ciemne stron Należy znaleźć dobrego mechanika, gdyż to pewna droga, by zreperować nasz pojazd szybko i rzetelnie. Jak znaleźć warsztat i na co uważać?

Nieuczciwe warsztaty

Pewnie każdy właściciel samochodu był przynajmniej raz ze swoimi czterema kółkami u mechanika z jakąś drobną usterką, która okazała się bardzo droga w naprawie. Niestety plagą niektórych warsztatów samochodowych jest to, że przy naprawie jednej rzeczy na siłę próbują wymieniać wszystko wokół, naciągając klienta na dodatkowe koszty.

Zdarza się też, że naprawy są wykonywane bez wiedzy klienta, a rachunek za naprawę jest kilkukrotnie wyższy niż miał być początkowo. Wymiana sprawnych części na starsze i wadliwe to tez spory problem i w dodatku trudny do zweryfikowania przez laika w kwestiach naprawy samochodów. Czasami wystarczy być czujnym, albo znaleźć warsztat, który ma dobre opinie wśród ludzi lub rodziny.


Specjalizacje w warsztatach

Każdy warsztat samochodowy ma swoją specjalizacje, coś w czym są najlepsi - a przynajmniej tak twierdzą. Jest niby sporo warsztatów, które zajmują się wszystkim, ale często nie na takim samym poziomie jak te wyspecjalizowane. Zgodnie z zasadą, ze jak coś jest do wszystkiego to często jest do niczego.

Na szczęście w sieci jest wiele serwisów ogłoszeniowych, gdzie warsztaty mogą zamieścić swoje wizytówki wraz ze specjalizacją i zakresem usług. Ludzi szukający konkretnego warsztatu mają bardzo ułatwione zadanie.


Kontrola trakcji w Wikipedii

System kontroli trakcji, ASR (ang. "Acceleration slip regulation") ? system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Pośrednio systemy takie mogą wpływać również na polepszenie właściwości trakcyjnych pojazdu podczas ruchu w zakręcie. Większość systemów działa jedynie w zakresie niskich prędkości pojazdu (do 40 km/h) aczkolwiek budowane są też wersje działające dla całego zakresu prędkości. Jest kolejnym po ABS-ie systemem podwyższającym bezpieczeństwo czynne. Działanie systemu wpływa także na zmniejszenie zużycia opon i paliwa. System ten wykorzystuje elementy systemu ABS. Może również wykorzystywać inne elementy, jak jednostkę sterującą pracą silnika.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji